Részletek
Jean-Michel André Jarre (1948. augusztus 24.) francia zeneszerző, előadóművész és lemezproducer. Úttörő az elektronikus, az ambient és a new-age műfajok terén, és arról ismert, hogy szabadtéri látványosságokat szervez zenéivel, hatalmas lézerkijelzőkkel, nagy vetítésekkel és tűzijátékokkal kísérve. Jarre-t anyja és nagyszülei Lyonban nevelték fel, és zongoraképzésben részesült. Már kiskorában megismerkedett különféle művészeti ágakkal, többek között utcai előadókkal, jazz zenészekkel és Pierre Soulages művészrel; de zenei stílusára a legnagyobb hatással talán Pierre Schaeffer, a Groupe de Recherches Musicales zenei concrète úttörője volt. Első mainstream sikere az 1976-os Oxygène album volt. Az otthonában lévő rögtönzött stúdióban rögzített albumból becslések szerint 18 millió példány kelt el. Az Oxygène-t 1978-ban az Équinoxe követte, 1979-ben pedig Jarre rekordszámú, több mint egymillió fős közönség előtt lépett fel a Place de la Concorde-on, amely rekordot azóta háromszor is megdöntötte. 2004-ig Jarre becslések szerint 80 millió albumot és kislemezt adott el. Ő volt az első nyugati zenész, akit hivatalosan is meghívtak a Kínai Népköztársaságba, és ő tartaja a valaha volt legnagyobb közönség világrekordját az 1997. szeptember 6-i moszkvai koncertjével, amelyen 3,5 millióan vettek részt.
Az Oxygène Jean-Michel Jarre harmadik stúdióalbuma. Először 1976 decemberében Franciaországban adták ki a Disques Motorsnál. Jarre az albumot egy rögtönzött stúdióban rögzítette, amelyet párizsi lakásában állított fel, különféle analóg és digitális szintetizátorok, valamint egyéb elektronikus hangszerek és effektek segítségével. Az Oxygène-t úgy írták le, mint az albumot, amely "vezette a hetvenes évek szintetizátor-forradalmát", és "a pattogó, bugyborékoló analóg sorozatok és az emlékezetes dallamok fertőző kombinációja". Az album olyan későbbi előadókra hatott, mint Moby vagy Brian Canham a Pseudo Echo-ból. 1978-ban ezt követte az Équinoxe, 1979-ben pedig Jarre szabadtéri koncertet tartott a Place de la Concorde-on, aminek következtében mindkét album eladása megnövekedett, és elérte a 15 milliós példányszámot világszerte. 2016-ig becslések szerint 18 millió példányban kelt el belőle, és a történelem egyik legkelendőbb francia, elektronikus és instrumentális albuma.