Részletek
A Kraftwerk német zenekar, világszerte főképp az elektronikus zene úttörő jellegű népszerűsítéséről és műveléséről híres. Az 1970-es évek több más kísérletező és kiemelkedő elektronikus zenekarához hasonlóan a rockzene progresszív jellegű német vonulatából, a „kraut-rock”-ból különültek el; hamarosan tudatosan és kizárólagos jelleggel áttértek az elektronikus hangszerekkel való kísérletezgetésre; számtalan más zenekarra, és az egész huszadik századi popzenére és kultúrára mély és máig érezhető hatást téve. Úgy ismerik őket, mint a technozene, a szintipop és az indusztriális zene megalkotóit – jóllehet ők maguk nem sorolhatóak eme műfajokba. 2014-ben a Recording Academy a Kraftwerket Grammy-életműdíjjal tüntette ki. Később a 3-D The Catalog (2017) című élő albumukkal elnyerték a legjobb táncos/elektronikus album Grammy-díjat a 2018-as ünnepségen. 2021-ben a Kraftwerk bekerült a Rock & Roll Hírességek Csarnokába. A banda a mai napi folytatja a turnézást, bár természetesen már nem az eredeti felállásban, pedig a Kraftwerk túl van az ötvenedik szülinapján.
Az Autobahn a német Kraftwerk elektronikus zenei együttes negyedik stúdióalbuma, amelyet 1974 novemberében adott ki a Philips Records. Az album nagy részét a 22 perces "Autobahn" foglalja el, amelyen Schneider, Hütter és Schult szövegei is szerepelnek. A dalt a csoport a németországi autópályákon tett jókedvű autózásai ihlették, és olyan zenét rögzítettek, amely egy utazást tükrözött, és egy jármű hangját utánozta. Az album nyugat-németországi megjelenése kevés sajtófigyelmet kapott. 1975-ben a dal nemzetközi sláger lett, és a Kraftwerk első kiadása az Egyesült Államokban. Az "Autobahn" sikere oda vezetett, hogy a banda az Egyesült Államokban turnézott az új taggal, Karl Bartossal, aki Röder helyére került. Az Autobahn kezdeti fogadtatása vegyes volt; negatív kritikákat kapott a Rolling Stone és a Village Voice kritikusától, Robert Christgautól, aki úgy érezte, hogy a zene gyengébb volt Wendy Carlos és Mike Oldfield korábbi elektronikus zenéjénél. Más kritikusok hipnotikusnak és lebilincselőnek találták az "Autobahn" pályát az autópályán való vezetésről alkotott képei miatt. Később a fogadtatás egyöntetűen lelkes volt; Simon Witter azt írta az NME-ben, hogy az album "óriási történelmi jelentőségű", Simon Reynolds pedig azt mondta, hogy az albumon kezd igazán számítani a Kraftwerk zenéje. Az 1970-es és 1980-as évek zenészei, köztük David Bowie, jelentős hatásként említették az albumot.